Saturday, April 28, 2018

Viies päev - klaasimuuseum, mereorel ja suvealguse avapidu rannas

Tänane päev hakkas väga varakult, sest juba 7.15 seadsime sammud linna Zadar. Ees ootas pikk bussisõit, mille sisse mahtusid väike uinak ja mitmed peatused.
Esimene sihtkoht linnas oli Museum Of Ancient Glass ehk klaasimuuseum. Seal tehti meile ekskursioon ja näidati klaasist kannu tegemist. Lisaks oli meil väga tubli giid, kes andis esimest korda inglise keeles ekskursiooni.
Peale muuseumit viisid ekskursiooni läbi noored meievanuselised giidid, kes viisid meid linna eripaikadesse.
Järgmisena suundusime mereäärde, kus nägime suurt päikesesüsteemi ning lainete toimel töötavat mereorelit. Mida suuremad lained on, seda uhkem muusika mängib.
Pildil on oreli viled, millest hääl välja tuli.
Päikesesüsteemi osad kuni Maani.
Õpetaja Kai jagas nippe, kuidas pimedas üksi koju minnes end julgemalt tunda. Nimelt tegi tema koolipõlves nii, et hoidis igaks juhuks koduvõtmeid nukkide vahel, juhuks, kui keegi peaks kallale tulema.

Olles juba kaua linna peal ringi rännanud saime lõpuks sööma minna. Lõunasöögiks pakuti nii kana kui kala ning samuti ka magustoitu,  milleks olid toorjuustukook ja panna cotta. Toit maitses väga hästi ja kõhud said täis.
Peale sööki oli meil vaba aeg, mille jooksul oli võimalus käia rannas või vaadata linna ja osta endale koju suveniire. Seejärel istusime bussi ja sõitsime Krk'i saarele tagasi, kus ootas meid isuäratav õhtusöök. Peale õhtusööki läksime rannas toimuvale peole, kus sai kuulata omapärast muusikat ja nautida vaadet merele.