Thursday, April 26, 2018

Vana-slaavi tähestik ja kõrged kaljunukid (N.26.04)

Neljapäevane koolipäev algas varakult. Nagu me kõik teame, on aju töötamiseks vaja süüa. Hommikusöögiks oli vana hea singi võiku ja Nutella võiku. Keha ja vaim kosutust saanud, alustasime rännakut kooli, et läbi mänguliste tegevuste õppida horvaatia keelt. Samuti pidime meie õpetama neile eesti keelt. Selle teekonna tegi erilisemaks see, et pidime kooli minema omapead... saime hästi hakkama.

Kohal tervitasid meid horvaatia sõpsid ja õpsid. J
Esimeseks õpetasid õpilased meile vana slaavi tähestiku
Õppisime tähed ükshaaval selgeks ning kirjutasime oma nimed selles tähestikus paberile.

Saime ka igaüks postkaardi, millele saime õpitud tähtedega oma perele tervituse kirjutada.

Järgnes meie õpetamise kord, millega alustas Siim, kus ta õpetas horvaatlastele täpitähti. Õppetöö huvitamaks tegemiseks viisime selle läbi mänguliselt. Iga horvaatia õpilane sai küsida meilt eesti keelseid väljendeid ning seeläbi saime rohkem üksteisega suhelda. Klassikaaslaste tehtud Kahoot’i kaudu said ka nad lähemalt tutavaks Eesti kultuuriga.

Peale lühikest pausi asusime õppima sõlmi. Krk'lane on rannikurahvas ja pea igal perel on oma paat või laev. Seepärast on loomulik, et osatakse sõlmi siduda. Meile õpetati kolme sõlme tegemist, sh päästesõlme sidumist oma keha kõlge. Sannal oli asi selge ning näitas klassi ees oma oskusi. Seejärel saime meisterdada sõbrapaela-käevõru, kasutades õpitud sõlmi.

Järgmisena võtsime klassiga suuna restorani Torkuli. Seal meile serveeriti friikartuleid ja paneeritud kana. Desserdiks pakuti meile õunakooki. See maitses kõigile.
Restoranis oli väga huvitav sisekujundus ja nägi välja väga esinduslik välja.

Peale lõunat anti meile vaba aeg, enamus tegid aega parajaks vees supeldes, mis oli väga värskendav arvestades, et väljas oli 26c sooja. Leidsime klassiga ca 4m kõrguse kalju, kuhu oli rajatud vettehüppe platform. Julgemad hüppasid alla. Joosep ja Sanna võtsid enamus hüppeid kaadrisse.

Oleme päikest saanud - kel nina punane, kel selg põlenud. Ohtralt on kulunud õpetajate päikesekreemi ning after-sun kreemi.

Päeva lõpetasime õhtusöögiga oma ööbimis kohas Maritim. Igal õhtul ootab meid õhtusöök, täna pakuti meile friikartuleid, paneeritud kala, kana seenekastmes ja ahjukartuleid juurviljadega. See oli lõpp tänasele päevale ja me jääme ootama homset saare ringreisi.