Friday, April 27, 2018

Päiksepaisteline päev Baškas ja saarel ringi tuuritades

Päev algas hommikusöögiga, kus sai söögiks samu asju, mis eelnevatel hommikutel. Seejärel suundusime grupiga bussijaama, kus buss viis meid ringreisile Baška linnakesse.

Peatusime Baška linnas, kus hakati järjest näitama glagoliitilise tähestiku monumente. Esimeseks täheks näidati meile tähte “A”, mis meenutab veidi maasse löödud kahvlit. Monumendi juurde jōudes jagati meile infovoldikud, kuhu sai joonistada iga tâhe juurde vastava tähe.
Tegu on projektiga, mille käigus püstitati iga tähe skulptuurid. Skultpuurid paiknevad piirkonnas laiali ja neid saab läbida tähistatud raja abil.

Külastasime St. Lucy kirikut Jurandvoris, kus ees oli järgmine monument, täheks oli S. Giidiks oli mees, kellel oli lahe pusa seljas. Kirikus näidati meile Baška tahvlit ja tutvustati selle ajalugu ja tähtust Horvaatia rahvale.

Kirikus tutvusime nende keele ajalooga ning glagoliitilise tähestikuga. Kõik monumendid olevat pühendatud erinevate Horvaatia linnade auks. Kuna väljas lõõskas väga soe päike, oli kirikus olek väga jahutav.

Järgnes lühike bussisõit, mis möödus muusika saatel. Sihtkohta Baškasse jõudes kõndisime kitsastel tänavatel. Giidi sõnul olid tänavad kitsad, et mees ja eesel mahuksid kõrvuti kõndima ning et mees saaks eeslist kinni hoida. Majad ise olid kivist ja väikeste akentega, et kaitsta augustikuise 40 kraadise palavuse eest. See pidavat olema parem lahendus kui konditsioneeriga maja.

Järgnesime sadamasse, kus oli laguunsinine vesi. Eile oli olnud tugev Bura tuul, mis tõi helesinise vee tumeda asemele.

Seal sõime ka lõunasööki - oli valida kana, liha või pitsa. Peale söömist oli vaba aeg, mida kasutasime ära suveniire ostes ja rannas päevitades. Julgemad läksid ka ujuma.

Olles saanud kauni jume nahale (kes põles ära, kes mitte), sõitsime Vrbniku linna, mis oli horvaatia võõrustajaklassi Miriami kodulinn. Linn elatub peamiselt viinamarjaistandustest, igal perel on oma istandus. Piirkonnas valmitatakse väga tuntud valget veini.

Seal läbisime väidetavalt maailma kitsaimat tänava vahekäiku. Vrbnikus saime käia ka kohalikus suveniiri poes, kus oli võimalus osta näiteks väga populaarset kohalikku viigimarja moosi või maiustusi.

Järgnes muusika saatel bussisõit koju. Mareikel õnnestus unustada oma telefon bussi.

Vabal ajal saime jällegi käia rannas, vanalinnas ning poes. Õhtusöögiks oli kiidetud kalmaar ning liha, koos friikartulitega. Peale seda sai veedetud aega end after-suniga kreemitades ning toreda päeva üle muljetades.

Valmistume minema varakult magama, sest homme on tavapärasest varem äratus (Hommikusöök kl 6:45!!) ning tulekul pikk ja seiklusrikas päev.