Thursday, June 20, 2024

Projekt 2022-1-EE01-KA122-SCH-000076897 „Õpilase terviklik areng läbi koolikeskkonna parendamise“

Ibiza 04.05-11.05.2024







Mathilde sissekanne:

Vahetusperes, kus mina elasin oli neli inimest ehk vanemad ja kaks last. Terve pere oli nii tore, rõõmsameelne ja hoolitsev ning tõlkisid alati mida vaja ja tutvustasid mulle palju uusi asju ning olen neile väga tänulik. Mina arvan et tänu sellele ei tundunud eriti erinevust vaid tundsin ennast nagu kodus.

Pühapäev oli esimene päev, kus me kõik koos kokku saime. Käisime hotellis, mis oli Hugo pere poolt organiseeritud. Pärast hotellis ajaviitmist suundusime kõik koos randa võrkpalli mängima. Lõpetasime päeva linnas jalutamisega.

Ma sain nüüd päriselt aru, kui tähtis on inglise keele õppimine ja miks öeldakse, et see on tähtis keel, sest paljudel hispaanlastel polnud üldse nii hea inglise keel ning oli vahepeal veidike raske üksteisest aru saada. Sain ka aru, kui oluline on end koolis turvaliselt tundmine ja et Eestis võiks koolides ka selle poole püüelda, et lapsed tunneksid ennast koolis turvalisemalt.

Helena sissekanne:

Nende pere erines minu perest väga palju ja ka kombed olid väga erinevad. Nad sõid väga hilja õhtusööki, tavaliselt siis kui mina olin juba magama minemas. Nad kantsid toas kingi ja ma olin väga üllatunud kui ma esimest korda nende majja läksin. Minu vahetuspere ei teinud ka kodus üldse süüa ja sõid väga palju saia.

Esmaspäeva kokkuvõte: Käisime Hispaania koolis tunde vaatamas, meile tehti ka koolituur. Nende kool oli väga uus, kuigi umbes sama suur nagu meie oma. See meenutas mulle nagu mingit Ameerika keskkooli filmist pärit kohta. Kooli ümber oli tara ja väravad tehti lahti alles kui koolipäev läbi oli. Toitlustamist neil ei olnud, oli ainult kohvik kust sai võileibu või muud seesugust osta. Koolis oli suur sisehoov ehk plats, kus paljud vahetunnis jalgpalli mängisid. Neil oli koolis ka rohkem koolitöötajaid. Pärast tunde käisime kõik koos restoranis söömas. Seejärel läksime bussiga linna Ibiza vanalinna tuurile. Tuuril nägime Ibiza vana kindlust ja giid rääkis huvitavalt juurde.

Sandra sissekanne:

Minu vahetuspere oli üli tore ja lõbus. Peamiselt suhtlesid minuga kaksikud Ainara ja Ona, nende ema Laia oskas ka inglise keelt, aga suhteliselt vähe. Isa Nacho ei osanud üldse inglise keelt aga saime hästi hakkama, sest suhtlesime kehakeeles. Söögilauas sai perega alati nalja ja nad olid hästi hoolivad ja rõõmsameelsed. Nendel oli ka koer Ash, kes alati süüa nillis söögi laua ääres. Mina ütleksin, et nende kodused toimingud ei erinenud väga meie omadest. Ainuke asi oli see, et nad hommikuti pole harjunud sööma ja õhtuti söövad hiljem.

Teisipäeva hommikul läksime kooli ja osalesime tundides, kooli päeva keskel rohisime aeda ja korjasime ube. Peale seda istutasime kõik koos mandli puu, mis jätab meist märgi Ibizale ning heastab meie siia lennu. Päeva keskel esitasime ka Eesti ja Kuusalu kohta plakati, et tutvustada teistele meie riiki. Pärast kooli oli kõigil vabaaeg enda vahetusperega, nauditi randa ja puhati.

Kõige suurem erinevus on see, et nende koolis on rangelt telefonide kasutamine keelatud, seega suheldakse rohkem. Ibiza koolis õpilaste ja õpetajate suhtlus oli parem, et ei pea olema haudvaikus, vaid arutatakse koos ja tehakse isegi päris palju nalja. Nendel on parem ka kindlasti see, et kooli kotis on ainult üks suur kaustik, pinal ja arvuti. Tunnis teevadki nad tööd üldiselt ainult arvutis ja vahest kirjutavad la kaustikusse, aga õpikud ja töövihikuid neil pole. Nende tund kestab 55 minutit, mõnes tunnis tegid õpetajad nii, et andsid õpilastele ülesande kätte ja seda nad tegidki tunni lõpuni, või siis loeti koos ja arutati. Panin tähele ka seda, et neil oli hästi palju klassiruume kuhu minna rahunema või enda probleemidest rääkima. Mulle tundub, et see kõik kokku mõjutab õppimist hästi ja isegi paremini, kui Eesti koolis.

Jakobi sissekanne:

Hugo vanemad elavad lahus, ta elab koos isa ja õega kahetoalises korteris, neil on ka koer. Neil ei olnud prügikaste, vaid kahe ukselingi küljes olid kilekotid. Nad ostsid endale joogivett, kuna kraanist seda juua ei tohtinud. Mulle meeldis see, et sai iga päev ennast pesta, sest ilmad olid soojad. Hugo oli tore ja ta isa tegi palju nalja. Nad söövad palju võileibu ja valmis toitu.

Reede: Hommikul peale kunsti tundi istutasime ühiselt koos mandlipuu. Siis läksime bussiga keskaja turule. See sarnanes meie vanalinna turuga Tallinna vanalinnas. Eriti uhked olid mehed, kes loopisid lippe. Turul müüdi palju ehteid ja erinevaid toiduaineid. Huvitav oli, et puu- ja juurvilju ei müüdud.

Jalgpalli, korvpalli ja võrkpalli sai mängida ja kanade eest hoolitseda. Koolis ei ole huviringe ja trendid olid väljas pool kooli. Koolis oli aiamaa ja kanad. Käisime rohimas ja puud istutamas. Nad päästsid palju paberit.

Johannes:

Pablo elas koos ema ja isaga ning kahe väiksema vennaga ridaelamus. Majas elasid nooremad vennad ühes toas koos, Pablo elas eraldi toas kus magasin mina, vanemad elasid koos ühes toas. Majapidamine oli segamini kuna vanematel polnud aega koristada töö ja laste pärast. Neil oli kaks väga toredat koera, suur bassein, nad olid toredad ja lõbusad eriti Pablo isa.

Neljapäeva hommikul kogunesime kooli ees ning läksime bussiga sadamasse. Praamiga sõitsime Formentera saarele, mis on looduskaitseala, kus tutvusime loodusega ja läksime loodusmuuseumisse. Nende ainsad ja suurima loomad on kassid ja sisalikud. Sisalikud on erinevat värvi ja suurust, värvus on tavaliselt sinakas roheline pruuni kõhuga. Pärast loodusmuuseumis käimist matkasime mäest alla ja läksime bussiga randa ujuma. Vesi oli hästi sinine ja soolane.

Kooli kõige suuremateks erinevusteks on, et seal on palju rangemad reeglid ja õpetajatel on rohkem õiguseid nõuda reeglite täitmist ning telefonis ei tohtinud üldse olla, üldiselt olid õpetajad sõbralikud ja lahked.

Heidi sissekanne:

Nad oli väga toredad inglise keelt küll vaga ei osanud aga sain hakkama toidud olid teistsugused aga väga head. Üks asi mis oli halb oli see, et nad ei söönud hommikust väga aga olen harjunud ise seda sööma õhtuti sõime ära ja läksime suht kohe magama.

Me saime käija ajaloo tunnis, kus meile näidati ja räägiti hispaania ajaloost. Pärast seda anti meile ka maitsta Hispaania rahvustoite. Seal said õpilased ja koolitöötajad kõik niii hästi läbi, iga tund oli lõbusa meeleoluga.  Õhtul läksime keskajaturule ja siis olime niisama linna peal.

Tauri sissekanne:

Elasin samas peres kus Matilda - vanemad ja kaks last. Nad on väga avatud, sõbralikud, tegusad ja üheskoos suhtlevad rohkem õhtul.

Kohalike suhtlus oli parem kui Eesti koolides. Nad said tundides palju nalja ja ei pidanud olema haudvaikselt.  Tänu sellele olid kõik rõõmsamad ja avatud. Tunnid oli natukene pikemad, kui meil ehk 55 minutit. Vahetundides oli võimalik õues kas korvpalli või jalgpalli mängida, istuda nii sama õues või näiteks omale süüa osta või hoopis pingpongi mängida. Koolis neil selliseid huviringe ei olnud nagu meil on pärast kooli, sest nemad peavad pärast tunde koolist kohe lahkuma.

No comments:

Post a Comment