Wednesday, April 6, 2016

Kuues päev - kauaoodatud puhkus! (E 04.04)

Viimane reisikiri õpetaja Piretilt:

Kuna eelmised päevad olid kõik pikad ja töised olnud, siis olid kõik partnerid äärmiselt rõõmsad, et kätte jõudis kauaoodatud puhkuse päev. Türgi partner soovitas meile tungivalt Eestis lastele mitte nii pikki päevi teha ning lisada päevaplaani rohkem vaba aega. Võtame seda kindlasti oma programmi koostades arvesse.

Kuna täna oli tarvis sõita ca tunniajase tee kaugusele meie hotellist, siis startisime taas varakult – kell 8.00
Kõigepealt võtsime suuna Orava kindluse suunas, mis asub kõrgel kalju otsas ning mille juurde ronimise pingutus annab jalasäärtes veel päev hiljemgi tunda. Kuid kindluses oli imetore, spetsiaalselt Erasmus+ kaasava hariduse projekti partneritele avatud. Ja jälle tuleb tunnustada meie vahvaid väikeseid sõpru, kes tihedalt giidi kannul püsisid, et ükski infokild kaduma ei läheks ja aktiivselt lisaküsimusi esitasid.

Kindlus vallutatud, võtsime suuna lõunasöögi koha poole. Seal oli söömine hästi ära korraldatud. Olime eelmisel päeval riikide kaupa oma soovid vastavalt menüüle edastanud ning kohale jõudes oli ainult söömise vaev. Kõht täis, meel hea ja sõit SPA poole sai jätkuda.
SPAs oli muidugi hea, basseinid suured ja eriti lahedaks ja popiks osutus lainebassein. Kolm tundi möödus linnutiivul ja juba sõitsime tagasi hotelli poole.

Kuna oli viimane õhtu, siis olid kohal ka Slovakkia lapsed ja Turany kooli juhtkond ja õpetajad. Jagasime üksteisele kingitusi, tänati ja lastele korraldati viimased ühised mängud. Meeleolu oleks pidanud olema ülev, kuid millegipärast nägime sel õhtul mitmeid ja mitmeid nutetud silmadega noori. Teadmine, et vastleitud sõpradega tuleb peagi hüvasti jätta murdis südameid. Magama ei tahtnud sel õhtul keegi minna, tuli veel rääkida, kallistada ja kontakte vahetada.

Õpetajad korraldasid järgmise päeva check-in´i ja tegid õhtul reisidokumentide kontrolli. Järgmine päev on puhas reisipäev. Eestimaa – me oleme teel! Peagi kohtume.

Aitäh Slovakkia! Te olete head võõrustajad, me tundsime end igati hästi ja koduselt. Jääme teid kõiki igatsema.