Wednesday, November 9, 2016

Õpilasreis Rumeeniasse. Reisikiri nr.1

Õpilasreis Rumeeniasse toimub Erasmus+ Kaasava hariduse projekti raames. Õpilased õpivad 5.- 7. klassides ja saatvad õpetajad on Ene Lõoke ja Ulvi Üprus. Gruppi kuulub 10 õpilast.

Reisikirja autor õpetaja Ene Lõoke


Neljapäev 03. november

Meie päev algas öösel, sest ärkasime vara. Kokku saime kirikuplatsil. Enne väljasõitu avastas üks poistest, et rahakott ja dokument oli koju teise kotti jäänud. Aitäh Minna emale, kes kihutas koos Markusega kooli juurde rahakoti järele ja meie jäime Oskarit ootama. Nii see hommik meil algas.

Tallinna lennujaamas saime check-in 3 piletit, sest ees ootas 3 lendu. Turvakontroll läks rahulikult. Ainult 2 seljakotti tehtigi lahti. Neis mõlemis äratas kahtlust hommikusöögiks kaasapandud hamburger.
Kell 6 asusime teele Riiga. Paljudele õpilastest oli lennukiga lendamine esmakordne kogemus. Eks sellepärast  ka küsimused: Kus me oleme? Mida me siin teeme? Miks me siin oleme? Ma kardan. 

Lend oli lühike ja lühike oli aeg ümberistumiseks järgmisele lennule. Küll on hea, et Riia lennujaam pole suur. Jõudsime ja jäi veel aega ülegi. Lend Riia - Viin kestis 2 tundi. Nüüd oli meil aega laialt - lausa 3 tundi, sest Austrias on ajavahe 1 tund tagasi. Käisime söömas ja suundusime järgmise värava suunas. G-terminaali sõitsime bussiga, ka jalgsi tuli minna pikk teekond. Kõigepealt dokumendikontroll, kus esimest korda tunti huvi meie vastu, et kuhu ja miks me läheme ja võisimegi oma lennu värava suunas liikuda. Küll see Viini lennujaam on suur!  

Lend Rumeeniasse meie võõrustaja juurde Iasi linna oli võrreldes eelmiste lennukitega ikka väga väikese lennumasinaga. Küll see raputas õhku tõustes ja loksutas meid õhus olles ja lennuki mootorid tegid kohutavat müra, nii et suhtlemine oli praktiliselt võimatu. Ühestki teatest, mida reisijatele edastati, polnud võimalik aru saada. Midagi positiivset oli selles lennus ka: meile pakuti süüa. Šokolaad maitses hästi.





Iasi lennujaam on pisike ja kõik sujus kiiresti. Sõit hotelli kestis umbes 20 minutit. Majutusime kiiresti ja juba oli Ovidiu (Rumeenia projektijuht) meile  järele tulnud. Sellega sai ka nalja, sest retseptsioonis öeldi Ovidiule, et õpetaja on 4. korrusel. Ta sattus Kärdi ja Liisu tuppa ja küsis minu numbrit. Tüdrukud, hästikasvatatud nagu nad on, ei andnud. Ei anna ju võõrale inimesele õpetaja tel numbrit.

Kell oli 5 pärastlõunal, kui kooli jõudsime. Teised riigid jõudsid kohale eelmisel õhtul ja olid hommikust peale koos olnud. Ovidiu korraldas kohe mõned tutvumismängud, et meiega tuttavaks saada. Kõigepealt ütles igaüks oma nime ja siis leiti mingi fraas, mis riimuks nimega ja seda korrati kõik koos. Teiseks kirjutati paberile 2 küsimust ja paberist volditi lennuk ja lennutati. Igaüks võttis maast lennuki ja otsis üles küsija ja vastas küsimustele. Meie õpilastele meeldis nendest mängudest viimane.


Õhtusöök koolis ja oligi aeg minna tagasi hotelli. Olime ikka nii väsinud, et kuidagi ei tulnud uni. Ah jaa, Markusel vaid polnud und. Ta mängis õpetaja Ulviga mööda hotelli korruseid kassi ja hiirt.




Reede 04. november


Kõigepealt paar sõna hommikusöögist. Väga suur valik ja maitsev. Kui on olemas friikad, pole ju probleemi.
Nüüd mõni sõna võõrustaja ja partnerkooli, National College of Art Octav Bancilas koolist (koduleht). Kompleks koosneb paljudest hoonetest. Võimla, kus toimusid esimese päeva mängud on ühes, aula teises, söökla kolmandas jne Erinevates hoonetes on erinevad õppeained. Täna nägime arhitektuuri maja.




Ennelõunal esitati kodust tööd. Iga riik tutvustas ja esitas oma maa hümni. Huvitav oli kuulata. Rumeenlased ja eestlased esitasid ilma saateta. Slovakkide hümn oli algselt rahvalaul ja selle versiooni nad ka esitasid. Lõpus kuulsime ka ametlikku hümni. Itaallastel oli õpilaste orkester, mille saatel hümn esitati.


Teine pool päeva oli põnev. Koolitaja Tim Inglismaalt õpetas lastele erinevate vahenditega muusikat tegema. Moodustati rahvusvahelised meeskonnad. Üks pill, milleks oli kas laste mänguklaver või ksülofon jm tegi ette mingi fraasi ja järjest lisandusid teised vahendid, millega heli tekitada. Tulemus oli põnev.

Veel lauldi palju koos liigutustega. Meie õpilastele väga meeldis. Õpetaja klassis kapis pidi ka olema üht ja teist, millega muusikat teha.

Selle päeva tegevusi saab vaadata ja kuulata hiljem. Ka meie hümni esitus on videol. Wifi on nõrk või katkendlik ja ei õnnestu üles laadida.

Rahvusvahelised meeskonnad said omale nimed: sinine, punane, kollane, oranž ja roheline. Meeskonnale loositi laul The Lonley Sheperd või Ciuleandra. Mida sellega peale hakatatakse, tuleb juttu homme.


Laupäev 5. november


Hommik algas hotelli ees iga "värv" oma meeskonnaga. Hakati koguma ja salvestama erinevaid helisid. Arvestama pidi sellega, et meeskonnale anti teema - kas armastus või sõprus. Helid pidid teemaga seonduma. 

Liikusime mööda linna hommikust lõunasöögini. Nägime tähtsamaid vaatamisväärsusi: Metropolitan katedraali, kus parasjagu toimus surnute mälestamine ümber rikkalikult kaetud laua, veel käisime "Three Hierarchs" kloostris. Ei ole tugev tõlkima religiooni teemat. "Saint Nicholase" kirikus oli parasjagu lapse ristimine. Veel käisime Kultuuripalees, kus on 4 muuseumi. Meie külastasime "Stefan Procopiu" teadus- ja tehnikamuuseumi, kus meeskonnad helisid salvestasid. 

'
Veel käisime trükimuuseumis ja nägime masinat, millega esimene rumeenia raamat trükiti. Tavaliselt kulus ühe raamatu trükkimiseks 6 aastat, esimesele kulus 30. Raamat oli kirillitsas.

Pealelõunal jätkati projektitööga. Iga meeskond pani kirja märksõnad armastuse või sõpruse teemal, kuulas üle oma salvestused ja reastas sõnad, sobitas sõnale heli. Lõpuks mõeldi juurde ka liikumine. 

Mis sellest lõpuks kokku tuleb, näeme ja kuuleme esmaspäeval. 



Homme on Iasist väljasõit.





Kuulmiseni!







Monday, November 7, 2016

Inglise keele kursus Maltal

Algklasside õpetajad Hegne Kibuvits ja Pille Pant viibisid eelmisel nädalal täiendkoolituskursusel. Kuusalu Keskkooli õpetajate ja töötajate õpirände projekti finantseerib SA Archimedes.



KUS? MIS? Oktoobrikuu eelviimasel päeval lendasime soojale Maltale, et osa saada algkooli õpetajatele mõeldud inglise keele kursusest. Sinna minnes ootasime uusi ja põnevust tekitavaid ideid. Samuti lootsime, et meil on aega ka Malta vaatamisväärsustega tutvuda.

SUUREPÄRASED INIMESED. Pühapäeval jõudsime enda majutusperre. Väga oluline on see, millised inimesed sind ümbritsevad. Meid võtsid vastu õnnelikud, sõbralikud ja abivalmid Marita ning Pierre, keda loodame veel kunagi näha, sest nende olek ja iseloom olid fantastilised.

LIIKLUS. Malta liiklus aga pole nii roosiline, ülekäiguradasid oli meie kandis minimaalselt ning tänava ületamine tundus ohtlik. Pimedal ajal tekkis soov kanda helkureid, kui seda mõtet kohalikega jagasime, siis meie üllatuseks ei teadnud keegi midagi helkurist.


HIILGAV KURSUS. Kursuse õppejõule läheb meie suur imetlus ja tunnustus. See kursus oli WOW! Õpetaja hiilgas enda metoodiliste teadmiste, praktiliste kogemuste ning uudsete meetoditega. Iga päev oli ära jagatud kolmeks 1,5-tunniseks õppetunniks, mis käsitlesid erinevaid keelelisi valdkondi. Kõige rohkem uusi ideid saime etteütluste, muusika, videote ja loovjuttude kasutamisel enda tundides.  Selle kursuse jooksul ahhetasime palju.


KULTUURIPROGRAMM. Maltal olles soovisime kindlasti osa saada sealsest rikkast kultuurist. Malta on väga väike saar ning seetõttu ei ole saare peamiste vaatamisväärsustega tutvumine väga aeganõudev. Maltat külastab igal aastal umbes kolm korda rohkem turiste, kui seal on elanikke. Maltal räägivad enamasti kõik ladusalt inglise keelt, sest malta keele kõrval on teiseks riigikeeleks inglise keel.

VALLETTA. Valletta on Malta pealinn de facto, ametlik pealinn riigil puudub. Linn vapustab kaunite vaadetega.



MDINA JA DINGLI CLIFFS. Mdinat nimetatakse teisiti "The silent city" ehk vaikiv linn. See väike linnake oli kunagi Malta pealinnaks, praegu elab seal alla 300 elaniku. Seal võivad autodega sõita ainult linnas sees elavad inimesed. Tõesti, kohe peale väravast sisenemist tekib tunne, et oled teinud rännaku läbi aja. Sealsed tänavad on kitsad ning käänulised.  See on üks ainulaadsemaid linnakesi, mida näinud oleme!


DINGLI CLIFFS. Malta reisi lõpetuseks nautisime kaunist vaadet Malta kõige kõrgemast vaateplatvormist, mis oli umbes 253 meetrit merepinnast. Kaunis.

Tehtud!



Tuesday, October 18, 2016

Erasmus+ projekt Kuusalu Keskkoolis

Möödas on põnev Erasmus+ projektinädal. 3.-6. oktoobrini võõrustasime külalisõpetajaid Norrast, Portugalist, Türgist, Horvaatiast, Itaaliast ning Poolast. Mida ja kuidas tegime, seda saadki nüüd lugeda.

Viru raba. Teisipäeval tutvustasime  oma külalistele, milliseid võimalusi õues õppimiseks pakub meile meid ümbritsev keskkond. Ilmataat kinkis meile küll sademeteta ilma, kuid kogu päev oli meid saatmas põhjamaiselt karge kirdetuul.  
Kõigepealt tutvusime Viru rabaga.  3-kilomeetrine  matk mööda laudteed kestis algselt plaanitust tunduvalt kauem, sest küsimusi ümbritseva kohta oli palju ning kaunis ja omapärane loodus lihtsalt kutsus end nautima kõigi meeltega. Hoolimata asjaolust, et enamusel meist jalad juba matka alguses märjaks said, iseloomustati laugaste vahel kulgenud teekonda sõnaga „fantastic“. Raja lõpus ootas meid kohv ja  Eve valmistatud võileivatort, mis värskes õhus maitses eriti hästi!
Palmse mõis. Järgmine peatuspaik  oli Palmse mõis. Ringkäigul tutvustas giid meile  mõisa ruume, selle  ajalugu ning vastas külaliste esitatud küsimustele. Meil oli võimalus tunnetada nende inimeste maailma, kes siin kunagi elasid. Isegi kasukat sai selga proovida!

Lõunasöögiks sõitsime   Viitna kõrtsi, kus külalistele pakuti Eesti toite. Kõige rohkem kiidusõnu sai seenesoust, ettevaatlikul suhtuti aga kaljajoomisesse.
Päeva lõpetasime Altja kalurikülas ,  kus külalised said  tunda põhjamaa  sügisilma oma täies hiilguses.
 
Õuesõppe vaatlustunnid ja discolf Kiius.
All the guests were asked to participate in the lessons.  Teachers from Portugal, Croatia, Italy and Turkey were in the English lesson. First of all  the teachers introduced themselves, told something about their school and then four groups were formed. Every country joined in a group and students asked questions about similarities, differences between the countries. They discussed on  interesting topics and  at the end of the lesson each group made a speech and told the others what they had found out about that certain country. Students liked the conversation a lot.
Tallinna vanalinn. Neljapäeval veetsime päeva Tallinnas. Esmalt toimus koordinaatorite kohtumine, mille vältel heideti pilk tulevikku. Täpsemalt arutleti järgnevatest tegevustest ja kohtumistest. Peale edukat koosolekut tutvusid meie välisriikide külalised Tallinna vanalinna võludega. Õpetaja Kai Peterson oli meile giidiks ning külalised said osa nii meie ajaloost kui ka praegusest poliitikast.

On Thursday we made a trip  in Tallinn. We went up to Toompea Hill along the Short Leg. During our walk we discovered the Upper Town, which was a stronghold of the former Tallinn nobility. We  also saw two cathedrals- the Russian Orthodox Alexander Nevsky Cathedral and the Lutheran St. Mary’s Cathedral.
We viewed Estonian Parliament building in Toompea Castle and enjoyed the panorama of  Tallinn from the viewing platforms. After seeing Upper Town, we continued to the Lower Town along Patkul Stairs.
Our tour ended on the Town Hall Square. There`s the Gothic Town Hall and the oldest functioning pharmacy in the world.
A museum visit  followed the walking tour- Legends of Medieval Tallinn which is a 40-minute-jpurney into the Middle Ages.
``Tallinn Legends``  is a tourist attraction in a form of theatrical and interactive museum in Tallinn, Estonia. The museum recreates historical events and legends that have contributed to the folklore of medieval Tallinn.
Farewell dinner. Õhtu lõppes hüvastijätu õhtusöögiga. Üheskoos istuti maha pika laua taha, et muljetada ühest kiirest, tegusast ning põnevast projektinädalast.

Sunday, September 25, 2016

Projektikohtumisel Londonis ja mis saab edasi?

Klassijuhataja ja inglise keele õpetaja Ene Lõoke jagab muljeid Londonis peetud projektikohtumistelt.

---------------------------------------------------

22.- 23. septembril toimus Londonis Erasmus+ kaasava hariduse projekti "Join Us, Support Me!" (facebook leht) koosolek, kus osalesid partnerkoolid Rumeeniast, Slovakkiast, Itaaliast ja Eestist. Koosolekulaua taga istusid veel koostööpartnerid- koolitajad Inglismaalt, Leedust, Rootsist, Belgiast. Kokku osales 15 inimest.
Projektis ei osale kahjuks enam Türgi, sest nende erakool on suletud.

Kõigepealt andis projektijuht tagasiside Kuusalus mais toimunud sporditeemalisele partnerkoolide õpilaste ja õpetajate projektinädalale. Kuusalu sai väga kõrge hinnangu, kõik osalejad olid väga rahul  ja projektijuht nimetas meie koolis toimunud kohtumise seni toimunud üritustest parimaks!

Märtsis pidi Türgis toimuma sporditeemaline kohtumine, aga kuna Türgi projektis enam ei osale, leiti uus kohtumispaik, milleks saab Brüssel Belgias.

2. novembril alustab Kuusalu Keskkooli 10 õpilasest ja 2 õpetajast koosnev rühm lendu Rumeeniasse. Kohale jõuame alles 3. novembri õhtul, teistest riikidest hiljem, sest varem ei lähe sobivat lendu. Tagasi tuleme teistest päeva hiljem samal põhjusel.

Rumeenias toimub muusikateemaline kohtumine. Ka sel korral oli  projektis osaleda soovijaid palju ja tuli loosida. Õpilased valiti 5.- 7. klassidest. 

Partnerriikide õpilased saavad enne reisi tuttavaks virtuaalse mobiilsuse kaudu kasutades eTwinningu keskkonda. Esimest korda suheldakse 10. oktoobril ja nii 6 korda kahe nädala jooksul. Õpilastel tuleb peale tutvumise tegeleda erinevate muusikat puudutavate teemadega. See on rühmatöö ja tuleb alati tähtajaks esitada ja seejärel tutvuda teiste riikide töödega. 

Kohapeal Rumneeias on palju tegevusi, mis on seotud muusikaga ja erinevate riikide õpilased töötavad koos. Lepiti kokku, et igas koolis moodustakse 2 rühma, et õpilased tutvuksid ja saaksid omavahel suhelda.


Meil on ees põnev aeg. Kõigepealt saab meie kooli erinevatest õpilastest ühtne meeskond ja seejärel esindame Eestit Rumeenias.

London. Graffitiga kaunistatud skatepark. Noored parasjagu sõitsid seal ruladega. See  idee jäi silma - sodimise asemel võiks teha kunsti!

Projektijuht Jana teeb selfit Big Beniga

Projektijuht Chiara koos Rumeenia kooli direktrissi ja projektijuhiga

Koht, kus koosolek toimus ja pildil ka õpetaja Marika Sloveeniast


Wednesday, September 14, 2016

Õppeaasta 2016/2017

Alanud õppeaasta toob taas põnevaid tegevusi rahvusvahelise koostöö valdkonnas!


Hispaaniast on juba saabunud Euroopa vabatahtliku teenistuse vabatahtlik, kes jääb kooli- ja kogukonnaelu elavdama kuni järgmise suveni.
Tutvustava artikli leiab kooli kodulehelt.

***

Jätkub Erasmus+ Väärtuste projekt ja algab projekti teine ehk viimane aasta. Juba oktoobri alguses võõrustame partnerriikide õpetajaid ning tutvustame oma kodukoha kaunist loodust. Näitame, kuidas edendada keskkonnaharidust ning õppida õues.
Õpilaste reis selle projekti raames toimub kevadel 2017 ja sihtriigiks on Horvaatia. Seal uurime, kuidas väärtustega tööd teha, kasutades animatsiooni ja filmi võimalusi.

***

Erasmus+ Kaasava hariduse projektil algab samuti teine tegevusaasta. Projekt ise lõpeb aga alles 2018 a kevad-suvel.  Mai 2016 võõrustasime partnerriikide õpilasi-õpetajaid, nüüd on taas meie kord külla minna.
Õpilaste esimene reis toimub hilissügisel Rumeeniasse, kus vaatluse all on muusika abil kaasamine. Kevadhooajale on planeeritud õpilasreisid Itaaliasse ja Türki. Kuna hetkel on olukord Türgis keeruline, siis lõplik otsus selle reisi osas võetakse vastu sügise jooksul.
Õpetajate sporditeemaline koolitus toimub juba novembri lõpul Rootsis.

***

Ka sel õppeaastal on kool saanud rahastuse õpetajate osalemiseks rahvusvahelistel koolitustel. Õppeaasta jooksul on planeeritud 8 inimese väliskoolitus. Osalevad erinevate õppeainete õpetajad (matemaatika, algklassid jm).

****

Alustatakse Nordplus Junior projekti ettevalmistust. Sihtgrupiks oleme valinud gümnaasiumiastme.