Sunday, May 1, 2016

"Elu võõras peres - puhas rõõm või õuduste kool"

Märtsikuus viibis kooli esindus Portugalis, kus Väärtuste projekti raames külastati Povoa de Varzimi linnakeses asuvat parterkooli. Projektikohtumise teema oli "Lugude jutustamine kui Väärtus". Õpilased ööbisid portugali peredes.

* Kirjeldage esmatutvust interneti vahendusel.

Anni:  Mina ja Joanna hakkasime Ritaga Messengeris suhtlema. Õppisime üksteist tundma ja rääkisime mida ja kuidas me Portugalis teeme. Umbes nädal enne minekut kirjutas meile ka Rita ema, Carla. Temaga rääkisin paar päeva. Nad mõlemad tundusid väga toredad, aga olin siiski närvis.
Aaron: Meie Jakobiga ei saanud alguses Joãoga endaga ühendust, aga minu ema ja João ema rääkisid emaili kaudu. Ta ema rääkis, et kuna João käib “water-polo” trennis, võime meiegi Jakobiga ühest trennist osa võtta, mida me tegimegi.

Ja jõudiski kätte reisipäev. Kl 3 hommikul startisime Kuusalust lennujaama poole, vahemaandumisega Frankfurdis jõudsime Portugali kl 11:35.

* Kirjeldage esmamuljeid Portugalist.

Anni: Kui Porto lennujaama uksest välja astusime, oli ilm soe, kuid tuuline. Istusime hetkeks oma kohvritele ja vaatasime kaarti, pidime metroo leidma. Läksime uuesti lennujaama ning suundusime infoleti juurde. Sealt ostsime metroo piletid. Metroo leidmisega oli natuke raskusi, kuna tuli välja, et nende metroo on tegelikult meie rong. Jõudsime siiski õige “metroo” peale ja sõit Povoa de Varzimi võis alata. Metrooga sõitsime umbes 40min. Povoa de Varzimis läksime kõigepealt hotelli ning siis sööma. Ja oligi aeg peredega kohtuda. Perega kohtumine oli väga lahe. Nad kõik olid nii sõbralikud!
Aaron: Portugali jõudes nautisime kõik seal ilma, märtsikuus oli põhimõtteliselt sama ilm, mis meil Eestis maikuus. Hotellis kohtusime perede ja teiste maa lastega.

Ja sõit kodudesse võis alata.

* Milline oli see pere, kelle juures viibisite? Kus nad elasid?

Anni: Meie peresse kuulusid ema Carla, isa  Vitór, Rita ning Rita vanem õde Ines. Ka vanaisa Domingos elas pere juures. Vanaisa vaatas kogu aeg jalgpalli, teda me peaaegu ei näinudki. Meile anti eraldi tuba elamiseks. Harjumatu oli see, et toas olid kivipõrandad, käidi välisjalatsitega. Ka õhtusöögi hiline aeg oli harjumatu. Pereema küsis meie käest toidusoove. Seal süüakse palju kala.
Aaron: Meie peres oli Joao, tema ema ja  isa, väike õde  ja suur vend

Meie õpilased ja nende võõrustajad ning õpetajad Kaja-Astrid ja Kaire

Vasakult: Joao, Joanna, Rita, Anni Riin
Vahetult enne Jutuvestmise Festivali, kus esitati partnerkoolide õpilastele-õpetajatele Kalevipoja legendi. Riided on laenuks saadud koolilastekoorilt. Vasakult: Jakob Mattias, Aaron, Joanna, Anni Riin

------------------------------------------------------------------------------------------
AJALEHE TEKST

Märtsis viibisid neli 6. klassi õpilast Portugalis. Nädalase reisi ajal elati peredes. Anni Riin, Joanna, Aaron ja Jakob Mattias jagavad nüüd lugejatega oma muljeid.

Portugali reisiks hakkasime valmistuma juba mitu kuud varem. Poisid olid João peres, tüdrukud Rita peres. Esmane kontakt loodi Messengeri ja e-kirja teel.

Tüdrukud: Esimesel õhtul, kui “koju” jõudsime, näidati meile kohe kätte meie tuba ja tehti tuur majas. Poole üheksa paiku õhtul läksime Burger Kingi sööma. Jah, me läksime alles pool üheksa õhust sööma. Tuli välja, et nad ongi harjunud nii hilja sööma. Rita ja ta perega saime kohe hästi läbi.
Poisid: Esimesel õhtul ei julgenud me veel väga perega kontakti teha, vaid lugesime “oma toas” raamatuid. Pärast tuli ikkagi João meie tuppa ja kutsus meid Wii-d mängima. Peres oli isa, ema, João väike õde ja suur vend. João ise käis jalgpalli ja water-polo trennis, millest me Jakobiga ka osa saime.

Viimasel õhtul oli kohalikus restoranis õhtusöök kõikidele peredele ja lastele. Järgmisel hommikul viis pere meid lennujaama. Lennujaamas lahku minemine oli kurb.

Anni: Suhtlen endiselt Messengeris Ritaga. Rita tahab väga järgmine talv siia tulla, et lund näha. Mega lahe oleks mõni suvi Portugali minna. Seal on suvel mega soe ja siis saaks ookeanis ujuda.
Aaron: João pole veel facebooki, aga ta ema pidi meile interneti kaudu teada andma, kui ta isa tal selle lõpuks teha lubab. João perel on plaan millalgi Eestisse tulla, loodame, et see ka juhtub. Ise tahaks ka kunagi Portugali tagasi minna ja nendega uuesti kohtuda.
Anni: Võõra pere juures elamine on kindlasti põnev kogemus ja mulle see meeldis. Oleksin hea meelega kauemakski jäänud.