Friday, April 1, 2016

Teine päev Slovakkias – saame tuttavaks!

Õpetajad Piret ja Pille edastavad:

Sillerdav päike kardinate taga aitas meil teist mobiilsuspäeva Slovakkias alustada. Lapsed ärkasid rõõmuga, mõni neist käis ka hotelli (Hotel Junior Piatrova) ees õues hommikut tervitamas, sest ilm on kevadiselt soe. Hommikusöök oli rikkalik, iga laps leidis endale midagi sobivat ja peagi leidsime end bussist Turany poole sõitmas.

Meie üllatuseks võttis Erasmus+kaasava hariduse projekti partnereid pidulikult vastu kohalikus linnavalitsuse majas Turany linnapea, uhke ametikett kaelas. Meile esinesid kohalikud rahvamuusikud ja me kõik saime kingituseks T-särgi, tassi ja pastapliiatsi. Külalisi siin osatakse meeles pidada.  Külaskäik linnapea juurde päädis ühispildistamisega, mis andis sellele üritusele veelgi pidulikkust juurde. Meil, kes me maikuus oleme võõrustajad, on, millele mõelda.

Kohalik kool, Základná škola v Turanoch, asus jalutuskäigu kaugusel. Ja võimlasse jõudes võttis meid vastu 250 pealine Turany koolipere. Kõik olid tulnud kaugeid külalisi tervitama, sh kohaliku lasteaia pisikesed poisid ja tüdrukud, kes meile oma tantsuoskust demonstreerisid. Pärast sellist vastuvõttu tekkis õpetajates küll pisuke ärevus, kuidas meie Eestis nii kaasavalt suudame juba maikuus saabuvaid külalisi võõrustada. Slovakkia partnerid asetasid lati ikka väga kõrgele!

Pärast kahe kohaliku kiriku külastust jalutasime tagasi koolimajja, kus meile pakuti kooli sööklas lõunat. Tore oli näha, kuidas kooliõpilased külalistele toitu ette tõid ja mitte ainult tõid, vaid supi ka taldrikutele tõstsid. Nii mõnedki õpilased, kellele kaunalised (oad, herned, läätsed) just lemmikud ei ole, olid viisakad ja sõid ette tõstetud supi ära.

Slovakklaste pingutus ja külalislahkus ei jäänud märkamata. Meie eest hoolitsetakse igal sammul ja väga hästi.

Pärast lõunapausi algasid non-school partnerite (st koolitajatega) abiga ice breaking´u ehk  jäämurdmismängu tegevused.

Esimene ülesanne oli meile, kui Londoni koolitust väisanud õpetajatele, tuttav. Algas kellamäng, kus paaridesse jagatud õpilased pidid iga täistunni peale kokku leppima aja kohtumiseks mõne teise riigi õpilaste paariga. Kui kohtumiste ajad kokku lepitud, algasid kohtumised ise. Igale kellaajale oli planeeritud teatud teema, millest tuli paaridel omavahel rääkida – inglise keeles. Mõned näited teemadest: minu kodukant, lemmikloom, superkangelane, aasta-aeg, suvine lemmiktegevus, minu perekond, lemmiktoit, raamat, lemmik reisisihtkoht, lemmik spordiala. Suminat oli lühikeste kohtumiste ajal palju, kuid tuttavaks saamine niimoodi käibki – läbi suhtlemise. Teiseks tuli kõigil õpilastel end ära mahutada ühte põrandale joonistatud kastikesse. Kasti suurus muutus iga korraga väiksemaks, kuid see tähendas ainult seda, et soov mahtuda veelgi väiksemasse ruudukesse suurenes ja üksteisega arvestamine sai aina olulisemaks. Mäng oli lustlik ja pakkus lastele rohkesti nalja. Lõpuks tuli kõigil lastel kirjutada väikestele postititele, mis on nende ootused ja hirmud eelseisvateks päevadeks. Ja sildikesed said kõik kooli seinale riputatud.

Kella 15 paiku anti kõikidele gruppidele aega end oma riiki tutvustavaks etteasteks valmis seada. Esialgu tekitas omajagu ärevust see, et märkasime teiste riikide õpilastel kitarre, klarneteid, ksülofone ….

Meie olime juba kodus otsustanud, et muusikainstrumente me ei kasuta. Meil oli ettevalmistatud ettekande slaidid, kuhu sisse oli integreeritud lustlik Rihuka video, mis meie kooli võimalusi suurepäraselt tutvustab. Igal meie tiimi laps sai võimaluse rääkida meie riigist ja koolist mõne lause inglise keeles. Lisaks olime hoolega harjutanud „Oige ja vasembat“. Meie etteaste õnnestus suurepäraselt ja kui partnerid nägid Rihuka videost meie ujulat, siis kuulsime vaimustunud ohkeid.

Pärast riikide tutvustusi tundsime, et oleme Eesti riigi saadikud ja meist sõltub see, millisena teised partnerid mäletavad edaspidi Eestit ja eestlasi. Julgeme kinnitada, et hoiame Eesti lippu kõrgel. Slovakkiasse on saadetud esindama väga ühtehoidev ja sõbralik esindus, kelle üle saab ainult uhkust tunda! Seda oli eriti hästi näha rahvusõhtul, mil kõik riigid katsid laua oma riigi maiustega. Meie laud sai uhke ja meie komme kadusid laualt kiirelt. Üks meie tublidest tiimiliikmetest osutus üliheaks müügimeheks, kes suunas kõik partnerid just eestlaste laua juurde ja soovitas proovida kõike. Tundub, et Eesti parim müügimees on leitud.

Peale õhtusööki toimus tõeline rahvaste sõprusõhtu. Meie lapsed leidsid ühise keele eriti hästi rumeenlaste ja itaallastega. Lõbus õhtu naeru ja naljaga ei tahtnud kuidagi lõppeda. Kahjuks pidid õpetajad selle kella 23 paiku siiski vaigistama. Vabandust! J Laste kiituseks tuleb öelda, et ajast oskavad nad kinni pidada. Kokkulepped kehtivad.

Soojad tervitused Slovakkiast!

Vaade hotelliaknast

Slovakkia kool on projekti teist päeva kajastanud oma kooli lehel nii pildi kui tekstiga. Vaata siit.