Friday, May 3, 2019

Neljapäev - sisutihe ja avastusrohke päev

Minu päev algas bussile jooksmisega. Olime kodust väljunud 6 minutit hiljem kui pidime, õnneks hilines buss veelgi rohkem kui meie ning lõpuks jõudsime siiski kooli juurde.

Kooli juures kohtusime sõpradega ning sõitsime järgmise bussiga Figueira da Fozi poole, kus ootas meid surfitund. Meile jagati kätte kalipsod ja surfilauad. Rannas mängisime soojenduseks mängu, mis oli midagi jalgpalli ja kulli vahepealset, edasi rääkisid instruktorid meile veidi reeglitest ning seletasid meile surfamise tehnikat. Proovisime mõned korrad koos lauaga kuival ja liikusime edasi vette. Oli keeruline ning kukkusime rohkem kui lauale püsti saime, kuid lõpuks püsti saades ja laine abil edasi liueldes oli tunne super!

Sõime sealses koolis lõunat ning sõitsime mägedesse. Meil oli plaanitud matkamine, mis jäi kahjuks ära, kuna tee oli mõnes kohas läbipääsmatu, kuid saime siiski veidi kõrgemal mõned pildid teha.

Seega liikusime järgmise tegevuseni, milleks oli erivajadustega inimeste päevakeskuse külastus. Keskuses oli nii neid inimesi, kes sealses hooldekodus elasid, kui ka neid, kes tulid sinna vaid päeva ajaks. Projekti üks teemasid oli vaimne tervis ning meile tutvustati erinevaid puudega inimestele mõeldud tegevusi ja kohti ning kohtusime sealsete töötajate, ja ka hoolealustega.
Näiteks nägime tuba, kus saab rahuneda. Mängis rahulik muusika, seinale lasti erinevaid illusioone, toas oli veega täidetud madrats ja muud rahustavad elemendid.

Sõitsime tagasi kooli juurde. Varsti pidime jälle jooksma. Otsustasime sõbra Inesega sõita rongiga Coimbra linna, kuid olime taaskord hilinemas. Jõudsime rongiga Coimbrasse, jalutasime parkides, jõe ääres ja sildadel.

Seal pidi õhtul toimuma suur üliõpilaste pidu ning nägime väga paljusid mustvalge koolivormiga noori, kes suundusid kõik peole. Coimbra oli väga ilus ja roheline linn. Saime kokku võõrustajapere emaga ja käisime veel Hiina toitu söömas, peale seda suundusime tagasi kodu poole. Kuid teel käisime läbi veel minu võõrustaja vanaema juurest, sest tema nõbul oli sünnipäev, mida seal tähistati.

Saime peagi koju, olin väga väsinud, kell hakkas saama juba 22.45. Seljataga oli väsitav, kuid see-eest väga huvitav päev.