Thursday, June 20, 2024

Projekt 2023-1-EE01-KA122-SCH-000137311 „Õpilase vaimse ja sotsiaalse arengu toetamine Euroopa kodanikuks kasvamisel“

Fuerteventura 29.04 – 05.05.2024

Kertu sissekanne:

Minu vahetuspere oli väga tore. Vanemad ei rääkinud väga hästi inglise keelt, kuid see ei olnud probleem, kuna saime üksteisest kehakeele järgi aru. Üks suurim erinevus on see, et Hispaanias käidi toas jalanõudega ja kõik põrandad olid kivist. Sõime palju suupisteid ja võileibu (Eestis tavaliselt rohkem sooja toitu).

Teisipäev: Alustasime koolist, tegime Eesti ja kooli esitluse ning vaatasime Fuerteventura õpilaste esitlust. Õpilased suhtlesid omavahel väga vabalt, poisid ja tüdrukud said hästi läbi. Seejärel läksime linna. Käisime muuseumis ja vabaajakeskuses. Peale seda sõime lõunat ja Fuerteventura õpilased rääkisid meile Hispaania kirjanikust. Peale kooli läksime kanuutama ja saime ka mootorpaadiga sõita. Õhtul läksime kõik koos poodidesse ja sõime õhtust restoranis. Laupäeval läksime veeparki. Olime veepargis kella 18.00-ni. Seejärel läksime veepargi kõrval asuvasse linna, et jäätist süüa ja viimaseid asju osta. Õhtul läksime kõik koos randa päikeseloojangut vaatama ja aega veetma.

Sealsed inimesed on väga, väga avatud ja palju rõõmsamad, kui eestlased. Arvan, et tänu sellele kogemusele olen ise ka rohkem avatud.

Kadi sissekanne:

Perega väga palju kodus aega ei veetnud, ainult hommikul süües ja õhtul koju tulles, kuna programm oli väga tihe. Suureks erinevuseks on kindalt õhtusöögi aeg ja toidukordade korrad, söövad palju ja mitu korda ning õhtusöök on väga hilja, kell 22-23.

Kolmapäev: Käisime kōik koos ühel väiksemal saarel paadiga, kus olime umbes 5 tundi. Vaatasime 19saj. ajastust pärit maju ja õppisime nende kultuuri, oli huvitav näha kuidas nad elasid sellises kliimas sellel ajal ja võrrelda seda Eestiga. Pärast seda võtsime päikest ja ujusime. Hiljem käisime jäätist söömas ja vaatasime poodides ringi.

Reedel esitasime meie tervise slide, laulsime rahvus laule, tegime koolis erinevaid töötubasid, tantsisime nende rahvatantse, jätsime hüvasti sealsete õpetajatega, sõime koolis nende rahvus snäkke, õhtul läksime kõik koos kohalikule käsitöölaadale ja õhtu Amada pere juurde pitsat sööma.

Õppisin, et tegelikult saab iga inimesega kuidagi suhelda, selle jaoks ei pea rääkima sama keelt. Iga kultuur on omamoodi, kuid huvitav ning põnev avastada. Õppisin ka seda, kui tähelepanelikud ja hoolivad on hispaanlased võrreldes eestlastega. Kindalsti avatus uute kultuuride vastu, alguses olin veidi ebakindel, kas sellega harjun, kuid tegelikult oli väga põnev ja huvitav. Peale seda on ka tekkinud suurem soov õppida hispaania keelt.

Amanda sissekanne:

Elasin nelja liikmelises peres, ema isa, väike õde 11 aastane ja Natalia vahetusõpilane ning väike koer. Suurimad erinevused olid, et jalanõusid ei pidanud toas ära võtma, kraanivett ei tohtinud juua ning nad sõid vähe korraliku toitu ja pigem sõid snäke ja õhtusöök oli kell 22 õhtul.

Neljapäev: Hommikul kell 8.00 hakkas heaolu töötuba, kus räägiti meile, et kuidas nende koolis väärtustatakse õpilase ja õpetaja heaolu, siis läksime bussiga muuseumise, kus nägime traditsioonilis majasid, käisime aloe vera muuseumis ning juustu vabrikus, mis oli pigem lihtsalt pood, kust sai juustu osta, ning õhtul oli Kertu vahetuspere juures basseinipidu. Laupäev: Olime terve päeva veepargis ning õhtul sõitsime mereäärde piknikule ja vaatasime üheskoos päikeseloojangut.

Hispaanias on kõik väga sõbralikud ja räägivad kõigiga ning õppisin seda, et kõik ei ole nii tähtis ja Eestis võiks ka elu vabamalt võtta. Lisaks arendas väga palju inglise keelt ja õppisin ennast paremini inglise keeles väljendama.

Norah-Ly sissekanne:

Mulle väga meeldis mu vahetupere, vanemad ei osanud väga inglisekeelt aga siiski üritasid minuga väga suhelda. Mul oli lihtne kohaneda kõigega, sest paljud asjad ei erinenud väga Eesti kultuurist. Hommikul kui ärkasime läksime jala kooli juurde, sest olime koolile lähedal siis olid kooli raames tegevused. Neil oli väga palju maalimist ja joonistamist, nii tunnisiseselt kui tunniväliselt. Neil oli koolis mingi spordiala, millest polnud varem kuulnud. Ma ei tea kuidas seda nimetatakse aga kaks õpilast oli paaris ja pidid pulgaga vastu teise pulka lööma, seal oli erinevaid viise sellest. Sellest eeldaks, et neil on väga teistsugused spordialad

Peale seda käisime kodust läbi ja siis saime kõik sõpradega õhtul kokku. Inimesed olid väga palju suhtlevamad ja abivalmimad kui Eestis. Näiteks tänaval kõndides, kui rääkisin Paulaga ja küsisin küsimuse, siis vastas ka mingi võõras tänavalt.